پیش بینی خطر افتادن سالمندان

پیش بینی خطر افتادن افراد سالمندان

پیش بینی خطر افتادن افراد سالمندان

هر سال میلیونها انسان خصوصا سالمندان در اثر سقوط و افتادن صدمه می بینند. افراد سالمند با افزایش سن بیشتر در خطر افتادن هستند. این افتادن خیلی خطرناک است. ضربه مغزی، شکستگی، نیاز به بستری شدن و حتی مرگ از عوارض افتادن است.

اخیرا دانشکده پرستاری به همراه دانشکده مهندسی میسوری در امریکا روشی برای پیش بینی خطر افتادن سالمندان ابداع کرده اند که حتی می تواند تا سه هفته زودتر این موضوع را به پرستاران یا مراقبین سالمند اطلاع دهد.

در این روش سنسورهای محل زندگی یا مراقبت سالمند نحوه راه رفتن و حرکت کردن سالمند را ثبت و یک نرم افزار آن را آنالیز می کند و بر اساس سرعت راه رفتن و اندازه قدم ها و تعادل و تغییرات آن ها احتمال سقوط و افتادن را پیش بینی و از طریق پیامک یا ایمیل به وابستگان یا مراقبین سالمند اطلاع رسانی می کند.

آنالیز اطلاعات نشان داده است کاهش سرعت راه رفتن به میزان پنج سانتی متر در ثانیه  با 86 درصد احتمال سقوط در سه هفته آینده همراه خواهد بود. همچنین کوتاه شدن اندازه قدم ها با احتمال 51 درصد احتمال سقوط در سه هفته بعد همراه است.

برای اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله زیر مراجعه کنید:

 

J. Phillips, C. B. DeRoche, M. Rantz, G. L. Alexander, M. Skubic, L. Despins, C. Abbott, B. H. Harris, C. Galambos, R. J. Koopman. Using Embedded Sensors in Independent Living to Predict Gait Changes and FallsWestern Journal of Nursing Research, 2016; DOI: 10.1177/0193945916662027

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *