آینده سالمندی چگونه خواهد بود؟

آینده سالمندی چگونه خواهد بود؟
69

آینده سالمندی چگونه خواهد بود؟

حدس زده می شود تا سال 2050 تعداد سالمندان دو برابر و به 20 درصد جمعیت برسد.

اما آینده سالمندی چگونه خواهد بود؟

تا سال 2040 امید زندگی به صد سال خواهد رسید. خیلی از بیماری ها مانند دیابت و بیماری قلبی ریشه کن خواهند شد و سرطان ها به موقع تشخیص داده شده و درمان می شوند. سن بازنشستگی افزایش خواهد یافت و سالمندان به جای مراقبت در خانه سالمندان، تحت تکنولوژی مراقبت در هر حال  care anyway technology  قرار خواهند گرفت. هدف از مراقبت پیشگیری، تغییر سبک زندگی و توانمند بودن سالمند برای شکوفایی و پیشرفت خواهد بود. همه سالمندان دارای اطلاعات وسیع شخصی پزشکی می شوند که از همه جا قابل دسترس خواهد بود و به مداخله به موقع برای پیشگیری یا درمان منجر خواهد شد. با این همه بیماری های روحی و روانی، اختلالات رفتاری، تنهایی و خودکشی احتمالا افزایش یافته و نیاز به توجه بیشتر خواهند داشت.

در آینده با اینترنت اشیا، Internet of things خانه ها هوشمند خواهند شد. این موضوع این امکان را می دهد که سالمند در خانه خود بماند. یک مثل می گوید خانه آنجایی است که دلت آنجاست. در آینده خانه علاوه بر این آنجایی خواهد بود که سلامت قلبت آنجاست. در خانه های آینده سالمند به دقت توسط بیوسنسورها  مانیتور می شود و مراقبت می گردد.

پوشش بیمه ها برای مراقبت سالمندی بیشتر شده و بندرت سالمندی از خدمات همه جانبه مراقبت محروم خواهد شد.

این مطالبی که خواندید همه مربوط به کشورهای توسعه یافته می باشد که برای مراقبت سالمندان خود برنامه های درازمدت دارند. بدیهی است وضعیت ما به رفتار و برنامه ریزی ما ارتباط خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *