کلاس آموزشی وقت زندگی

کلاس های آموزشی

از جمله خدماتی که در مجموعه “وقت زندگی” برای سالمندان عزیز در نظر گرفته شده، مجموعه‌ای مفید از کارهای گروهی است که به بالا بردن روحیه و توانایی‌های آنها کمک می کند. از جمله این خدمات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کلاس موسیقی درمانی وقت زندگی

 مهارتهای زندگی

هر فردی در زندگی با مسائل و مشکلاتی مواجه می‌شود. هر سنی شرایط و مشکلات خاص خودش را دارد. این‌که چگونه نتیجه خوب بگیریم، مسائل را حل کنیم، به مهارت‌هایی نیاز دارد. این مهارت‌های زندگی است که به آدمی کمک می‌کند بهترین تصمیم را بگیرد و با کمترین آسیب،‌ نتیجه مطلوب به دست آورد. دوران سالمندی نیز موضوعات خاص خودش را دارد. ارتباط با فرزندان، درک آنها، تغییرات جسمی و توانایی و …مسائلی هستند که سالمند را آزار می‌دهد. در بخش روان‌شناسی وقت زندگی این مهارت‌ها آموزش داده می‌شوند.

تئاتر درمانی

در تمام کشورهای دنیا تئاتر درمانی به عنوان یک شیوه تاثیرگذار در درمان است که از لحاظ روانی باعث احساس توانایی در سالمندان و افزایش روحیه در آن ها می شود.

آوا درمانی در وقت زندگی

آوا درمانی

یکی از اثرگذارترین درمان‌ها طی سال‌های اخیر، آوا درمانی است. این درمان بر بسیاری از بیماری‌ها مانند دیابت،‌افسردگی، اضطراب و تغییرات خلقی تاثیر داشته و باعث بهبود بیماری شده‌است. در سالمندی نیز نیاز به آوا درمانی بسیار احساس می‌شود،‌چون حافظه را تقویت می‌کند و مغز را به فعالیت وامی‌دارد.مرکز وقت زندگی این امکان را فراهم آورده تا زیرنظر متخصص بهترین نتیجه به دست آید.

نقاشی در مرکز وقت زندگی

نقاشی درمانی

هنر همیشه مورد توجه آدمی بوده و به آن نگاه ویژه‌ای داشته است. یکی از هنرهای تاثیرگذار، نقاشی است. نقاشی در غارها که توسط انسان‌های اولیه کشیده شده به نوعی بیان شرایط آن زمان بوده است. سال‌ها تحقیقات وسیعی روی نقاشی و اثرگذاریش بر احوالات آدمی انجام شده و همه نتایج از بهبود فردحکایت داشته است. در مرکز وقت زندگی به نقاشی نگاه ویژه‌ای شده است، هم به عنوان هنری که آموزش داده می‌شود و هم روشی درمانی. نقاشی به سالمند کمک می‌کند برون‌ریزی کرده و حرف‌هایی که حالش را بد کرده است، بیان کند.

کلاس های مرکز وقت زندگی

عرفان

امروزه معنویات با اهمیت هستند. هر فردی با توجه به شرایط و دانش خود درکی از عرفان دارد. در کشور ما عرفان دارای جایگاه خاصی است. شاعران و فیلسوفان بزرگی به این موضوع پرداخته‌اند. عرفان، دید انسان را به زندگی تغییر می‌دهد. آنها که در پی این مقوله هستند از اضطراب و افسردگی کمتری برخوردارند. نتیجه تحقیقات نشان داده است عرفان و معنویات در درمان برخی از اختلالات و مشکلات روحی مفید بوده است. مرکز وقت زندگی شرایطی تدارک دیده است تا سالمندان عزیز زیر نظر استاد عرفان،‌صحیح‌ترین و بهترین عرفان را بیاموزند تا حالشان خوش شود.

دوره کاربرد تکنولوژی روز در زندگی

یکی از نگرانی‌های سالمندان، شتاب رشد تکنولوژی و عقب ماندن آنها از این قطار سریع السیر است. مجموعه «وقت زندگی » به سالمندان عزیز در محیطی دوستانه کنار همسالانشان قدم به قدم تکنولوژی (موبایل، کامپیوتر، اینترنت…) را آموزش می‌دهد. در این مجموعه، کلاس‌های فناوری به صورت گروهی با حضور مربیان مجرب به منظور آموزش چگونگی استفاده از تکنولوژی برای ایجاد ارتباط بهتر سالمندان با دوستان و فرزندان و نیز ارتقای سطح کیفی زندگی آنها برگزار می شود.

برگزاری سمینارهای علمی، اجتماعی

در مرکز “وقت زندگی” امکان برگزاری سمینارها و همایش‌های علمی و اجتماعی، با موضوعات متنوع و مناسب سن سالمندان مانند طب سنتی، تیپ‌شناسی و جلسات مذهبی فراهم است. همچنین امکان برگزاری جلسات پرسش و پاسخ با حضور استادان مجرب و متخصص وجود دارد.

ثبت خاطرات

شاید گمان کنید چاپ مطلب یا فایل صوتی برای سالمندان کاری نشدنی و محال باشد؛‌ اما در مرکز وقت زندگی محال وجود ندارد.ثبت خاطرات یا نشر هنرهای سالمندان عزیز از وظایف مرکز است. خردمندان عزیز برای ارائه اثرهای مکتوب، صوتی و هنری می‌توانند از وقت زندگی کمک بگیرند.